2011. június 29., szerda

A legkisebb is számít – főleg, ha szabadidőről van szó

Bejegyzésről-bejegyzésre azt próbáljuk meg érzékeltetni, hogy a korszerű technológiák felhasználási lehetősége milyen sokrétű. Ha kezd is unalmas lenni ezirányú próbálkozásunk, ezt a post-ot akkor is érdemes elolvasni, mert a koreai Tesco olyan ötlettel állt elő, ami nemcsak a reklámosok szívét melengette meg, de gazdasági szempontból is abszolút telitalálat.

Adott volt a feladat, hogy a Koreában is jelenlévő Tesco áruházlánc vegye át a piacvezető szerepet az E-mart-tól oly módon, hogy az ne járjon komoly beruházási költséggel, azaz ne az áruházak számát növelje a menedzsment, hanem magát az értékesítést erősítse. Mindezt a célt egy olyan társadalomban érje el, amely a világ második legtöbbet dolgozó társadalma. Ennek megfelelően a bevásárlás számukra vagy a nap végére, vagy a hétvégére jutó borzasztó teherként jelenik meg. Ilyen alapvetésekből kiindulva a Tesco üzletfejlesztői úgy döntöttek, hogy a boltot viszik el a vevőkhöz, mégpedig oly módon, hogy azt ne a szabadidejük terhére kelljen megtenniük.
A „rebranding” révén HomePlus-ra keresztelt szupermarket hálózat a metrómegállókban virtuális üzleteket alakított ki. Minden, a kétdimenziós polcokon lévő termékhez tartozott egy QR code. Ennek mobiltelefonnal történő lefotózásával az adott áru a kapcsolódó alkalmazás segítségével az online kosárba került. A kattintgatás befejeztével bankkártyánk segítségével fizetünk, és megadjuk a házhozszállítás időpontját. A megoldás előnye nem kérdéses: az amúgy inaktív időt hasznos tevékenységgel lehet kitölteni úgy, hogy az a lehető legkényelmesebb.


Azon túl, hogy maga az ötlet és a kivitelezés is kreatív, a várt (elvárt) gazdasági siker sem maradt el. A megoldás révén a HomePlus 2010 novembere és 2011 januárja között 130%-kal tudta növelni online értékesítését, amely révén jelentősen meg tudta közelíteni versenytársát is. A kampány három hónapjában több mint 10.000 ezer vásároltak okostelefonjukkal az áruházlánc online boltjában, aminek köszönhetően az online értékesítések piacán első helyre ugrott a cég.
A HomePlus megoldása kreatív, hasznos, sikeres. Mindazonáltal ez, köszönhetően pl. az NFC technológiának, tovább finomítható. Az NFC-vel a „vásárlás” folyamata jelentősen gyorsítható, hiszen nem kell várni, míg a mobil fényképezőgépe feláll, feldolgozza a képet stb., hanem adott egy NFC-tag-gel ellátott termékcímke, akkor csak hozzá kell érteni a telefont, ami aztán egy másodperc alatt a kosarunkba kerül. Mindezt össze lehet kötni virtuális pénztárcánkkal, hűségkártyánkkal vagy kuponjainkkal és kedvezményeinkkel.

Fényképek: www.adsoftheworld.com   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése