Az NFC-képes telefont használó londoniak számára megjelentek az első kifejezetten a technológia képességeit kiaknázni akaró filmplakátok. A hamarosan a mozikba kerülő új X-Men epizód, a First Class szigetországi plakátjait megérintve a felhasználók letölthetik a film bemutatóját és Facebook linkjét. A brit főváros központjában mintegy húsz ilyen posztert helyeztek ki, amelyekkel az alkalmazást fejlesztő angol Proxama-nak nem titkoltan az a célja, hogy a reklámügynökségek és a fogyasztók számára demonstrálják a megoldás hasznát. A projekt fel kívánja hívni a figyelmet arra, hogy akár filmet, akár fogkrémet reklámoz egy adott „smartposter”, hatalmas lehetőséget jelent mind a hirdetőnek, mind a kreatív szakembereknek, mind pedig a vásárlóknak.
A Twentieth Century Fox egy hét múlva mutatja be az Egyesült Királyságban a filmet, amely plakátjainak hátuljára helyezték el az NFC tag-et. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználó mobiltelefonjának böngészőjében nézze meg a film trailerét, és egy kattintással az X-Men Facebook oldalára is elnavigáljon. A projekt a Proxama első közös munkája a Nokia-val, amely hosszú távra tervezett együttműködés célja, hogy kreatív alkalmazásokat fejlesszenek ki a finn gyártó okostelefonjaira. A Nokia az applikációkkal kifejezetten a tag-ek olvasására és a peer-to-peer kommunikációs funkciók támogatására kíván koncentrálni.
Az alkalmazás magába foglal egy Tag Manager-nek nevezett adatkezelő eszközt. EZ olyan elemzési adatokkal szolgálhat akár a hirdetőnek, akár az outdoor média tulajdonosának, amelyekkel a későbbi kampányok hatékonysága növelhető. Az adatokból pl. kiolvasható, hogy melyek a legfrekventáltabb helyek, azaz mely posztereket „olvasták” a legtöbben, vagy, hogy milyen telefonnal, milyen operációs rendszerrel nézték meg a legtöbben a plakátot. Mindez a kereskedőknek és forgalmazóknak olyan addicionális információkat jelent, amellyel jóval célzottabb és ezáltal hatékonyabb hirdetéseket tudnak készíteni.

A lehetőségek szinte végtelenek: az alkalmazásba a poszteren lévő bemutató mellé akár a legközelebbi mozihoz vezető útvonalat is be lehet programozni a geolokációs adatok alapján, be lehet építeni jegyvásárlás modult, amivel rögtön meg is veheti a felhasználó a mozijegyet, vagy akár további filmek ajánlását is lehet helyezni. Már csak kreatív szakemberek, rátermett fejlesztők és innovatív hirdetők kellenek, no meg NFC-képes telefonok. Ez utóbbiból az év végére szinte bizonyosan nem lesz hiány.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése