Okostelefonjaink egészen bizonyosan megváltoztatják médiafogyasztási, vásárlási, fizetési és még ki tudja milyen mindennapi szokásainkat. Emellett lehetőséget teremtenek számos új, kreatív felhasználási terület kialakítására, mint például az alábbi.
Minden bizonnyal Önökkel is előfordult már, hogy valahova elkavarodott egy meghibásodott mosógép, vagy televízió garanciajegye, ami megnehezítette, vagy éppen lehetetlenné tette a garancia érvényesítését. A jövőben nem kell feltúrni a fiókokat otthon, nem kell kipakolni a konyhakredencet többet, egyszerűen csak ki kell használni az NFC technológia egyik legfontosabb erényét, miszerint egy apró, a címkébe elhelyezett chipből kiolvashatóak a legfontosabb adatok. A United Tecsta felismerte, hogyan lehet az elavult garanciarendszert a garanciajegy kitöltésétől a lepecsételésen keresztül egészen a papír éveken át tartó őrizgetéséig alapjaiban megreformálni a korszerű technológiák segítségével.
Az indiai cég által kifejlesztett új típusú NFC-tag-et magára a megvásárolt termékre erősítenék fel oly módon, hogy az az áru élettartama alatt ne sérülhessen. A tag-ben tárolt adatokat akár egy mobiltelefonnal is – rajta a megfelelő alkalmazással – ki lehet olvasni, így a vásárló pontos adatokkal fog rendelkezni a kereskedőről, a vásárlás dátumáról, a garanciális feltételekről, a termék egyedi azonosítójáról, a gyártás részleteiről és így tovább. Gond esetén az adatok alapján pillanatok alatt kideríthető, hogy él-e még a garancia, illetve, hogy javítható-e a készülék. E rendszerrel mindenki nyer: a vevő garanciával kapcsolatos teendői sokkal átláthatóbbak és könnyebbek, a kereskedőnek kevesebb felbőszült ügyféllel lesz dolga, a gyártó pedig pontos információkkal fog rendelkezni a típushibákról, ami segít egy esetleges termékvisszahívásnál.
Fényképek: www.touchatag.com, www.redtagappliance.com
2011. június 7., kedd
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése