2011. augusztus 19., péntek

NFC segítségével teljesebb élmény a Museum of London-ban

 Manapság Európában éppúgy, mint Magyarországon, a nagy kiállítások rengeteg embert vonzanak, ami kulturális szempontból igen jó hír. Ugyanakkor ki ne emlékezne a Monet kiállítás miatt kígyózó sorra a Hősök terén, ami pedig nem a legszerencsésebb. Talán legtöbbünknek volt már olyan élménye, hogy egy kiállításon a nagy tömeg miatt elment a kedve attól, hogy elegendő időt szánjon a képekre, tárgyakra. Már erre is van megoldás.
Én néhány éve Bécsben konkrétan semmit sem láttam az ókori Egyiptom kincseit bemutató kiállítás tárgyainak szöveges ismertetőiből, de meg kellett küzdenem azért is, hogy a Szépművészeti Hundertwasser tárlatának tablóit el tudjam olvasni. Londonban kitalálták a megoldást arra, hogyan tudja egyszerre akár egy tucat látogató elolvasni a kiállítási tárgyhoz tartozó ismertetőt. A kulcs természetesen most is az NFC. A Museum of London a Nokia-val együttműködve egy, a smart poszterekhez hasonló megoldással olyan látogatói tájékoztató rendszert alakított ki, amely révén szinte mindent megtudhatunk egy-egy kiállítási darabról akár interaktív formában.


  
A múzeum a Nokia segítségével az egyes kiállítási tárgyakhoz NFC tag-eket telepített, ami lehetővé teszi az erre alkalmas telefonnal rendelkező látogatóknak, hogy okostelefonjukon minden fontos információt megkapjanak a kiállított műről. Mivel a tájékoztatás digitális formában történik a kiállítás szervezői további érdekes adatokkal, videókkal, hanganyagokkal stb. tehetik színesebbé a tárlatot. A lehetőségek szinte végtelenek: háttérkép azonnali letöltése, repro telefonon keresztüli megvásárlása, további információkat tartalmazó linkek közlése és még sorolhatnánk.

Természetesen azon túl, hogy a szolgáltatás teljesebbé teszi a kulturális élményt, össze van kötve a múzeum közösségi média csatornáival, így a látogatók a kiállítás hirdetői is lehetnek pl. egy „lájkolással”. De a kapcsolódó alkalmazás egyben vouchert is jelent a múzeum shopjába és kávézójába. Vicky Lee, a Museum of London marketing managere is a látogatókkal való interaktivitás új dimenzióját emelte ki a szolgáltatás elindítása kapcsán.

Fényképek: www.3.bp.blogspot.com 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése