2011. augusztus 22., hétfő

Még a játékokat is megreformálja az NFC

Láthatóan egyre egyértelműbbé válik, hogy az NFC meghatározó technológiává tud válni a következő években. Bár még most is vannak kritikus hangok, amelyek az NFC-t csak lufiként, használhatatlan technológiaként akarják láttatni, a cégvezetők többsége sokkal inkább lehetőséget lát benne semmint veszélyt. Mára egyértelműen többségben vannak azok, akik reális alternatívaként tekintenek a kontaktus nélküli mobilmegoldásokra. Emellett az NFC minden bizonnyal sikeres jövőjét jól mutatja az is, hogy a technológia egyre-másra olyan új területekre, iparágakba szivárog át, mint például a játékipar.
Bár a piackutatással foglalkozó Gartner Research ún. „The Emerging Technologies Hype Cycle” anyaga, amely az egyes technológiák életciklusát vizsgálja, egyelőre „túlárazottnak” tartja az NFC-t, nem vagyunk benne biztosak, hogy valóban csak 5-10 év múlva jön el a near field communication valódi ideje. Annál is inkább, mert közel sem csak a mobilfizetésről szól az NFC. Közlekedési megoldások, jegyvásárlás, M2M kommunikáció, e-számlák, mobil okmányok, smart poszterek – mind-mind az NFC technológiát használják. És itt egy újabb szereplő, a játékipar.


 Commodore 64-en és videójátékokon felnőtt generációk játékai a technológia segítségével egészen újszerű formában jelennek meg. A tetris-félék, a különböző collapse típusú játékok, a puzzle, a szókirakók vagy éppen a csatornaépítős és pacman-es játékok számára új dimenziót nyit az NFC. Ezt fedezte el a Sifteo is, amely olyan „játékkockákat” alkotott, amely a bennük lévő NFC szenzor és gyorsulásmérő segítségével észleli a többi, közelben lévő kocka jelenlétét és azok mozgását. A kockákhoz tartozó USB-kulcsot a számítógépbe dugva egy mini alkalmazáson keresztül választhatunk játékot, illetve természetesen továbbiakat tölthetünk le a netről.
Bízzunk benne, hogy egyszer a Pitstop is elérhető lesz ily módon.

Fényképek: www.sifteo.com 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése