skip to main |
skip to sidebar
Láthatóan egyre egyértelműbbé válik, hogy az NFC
meghatározó technológiává tud válni a következő években. Bár még most is vannak
kritikus hangok, amelyek az NFC-t csak lufiként, használhatatlan
technológiaként akarják láttatni, a cégvezetők többsége sokkal inkább
lehetőséget lát benne semmint veszélyt. Mára egyértelműen többségben vannak
azok, akik reális alternatívaként tekintenek a kontaktus nélküli
mobilmegoldásokra. Emellett az NFC minden bizonnyal sikeres jövőjét jól mutatja
az is, hogy a technológia egyre-másra olyan új területekre, iparágakba szivárog
át, mint például a játékipar.
Bár a piackutatással foglalkozó Gartner Research ún. „The
Emerging Technologies Hype Cycle” anyaga, amely az egyes technológiák
életciklusát vizsgálja, egyelőre „túlárazottnak” tartja az NFC-t, nem vagyunk
benne biztosak, hogy valóban csak 5-10 év múlva jön el a near field communication
valódi ideje. Annál is inkább, mert közel sem csak a mobilfizetésről szól az
NFC. Közlekedési megoldások, jegyvásárlás, M2M kommunikáció, e-számlák, mobil
okmányok, smart poszterek – mind-mind az NFC technológiát használják. És itt
egy újabb szereplő, a játékipar.
Commodore 64-en és videójátékokon felnőtt generációk játékai a technológia
segítségével egészen újszerű formában jelennek meg. A tetris-félék, a különböző
collapse típusú játékok, a puzzle, a szókirakók vagy éppen a csatornaépítős és
pacman-es játékok számára új dimenziót nyit az NFC. Ezt fedezte el a Sifteo is, amely olyan „játékkockákat”
alkotott, amely a bennük lévő NFC szenzor és gyorsulásmérő segítségével észleli
a többi, közelben lévő kocka jelenlétét és azok mozgását. A kockákhoz tartozó
USB-kulcsot a számítógépbe dugva egy mini alkalmazáson keresztül választhatunk
játékot, illetve természetesen továbbiakat tölthetünk le a netről.
Bízzunk benne, hogy egyszer a Pitstop is elérhető lesz
ily módon.
Fényképek: www.sifteo.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése