
Sem a new york-i tömegközlekedést felügyelő hatóság, sem a német vasúttársaság nem tartozik a futottak még kategóriába, ha személyszállításról van szó. Az előbbi kidolgozta kontaktus nélküli fizetési rendszerét a teljes new york-i metró- és buszhálózatra, utóbbi bejelentette, hogy az NXP-vel közös Touch&Travel programját a mobiljegy pilotjával folytatja. E két hír is jól példázza, hogy elképzelhetetlen a közlekedési jegyek rendszerének megújítása az érintés nélküli és mobil technológiák nélkül.

Hasonló motivációk húzódnak meg a Deutsche Bahn Touch&Travel programja mögött is, azaz egy korszerű, egyszerűen használható, költséghatékony rendszert kívánnak kiépíteni. Annak érdekében, hogy az utazók számára lehetővé váljon az NFC-képes telefonnal való jegyvásárlás, tovább szélesítették kapcsolatukat eddigi partnerükkel, az NXP-vel. A bevezetett mobiljegy pilot programban résztvevőknek telefonjukkal mindössze meg kell érinteniük egy ún. „touchpoint”-ot a megállóban, majd kiválasztani és megvásárolni a jegyet. A jegy adatai és a fizetési információk a meglévő mobilhálózaton keresztül kerülnek fel a telefonra.
Deutsche Bahn - NXP együttműködés a pilot programokkal indult 2008-ban, és mára a rendszer működő piaci megoldást biztosít a jegyvásárlás kérdésére. A „Touch&Travel” azonban nemcsak a e-ticketing piacra, hanem szakértők szerint a német NFC-képes telefonok penetrációjára is hatással lesz.
Fényképek: www.nearfield.org, www.m-commerce-blog.de, http://dmm.travel, www.city-data.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése