Mi is említettük már, hogy egy dolog az NFC infrastruktúra és az NFC-képes eszközök megléte, és egy másik a technológia elfogadottsága. A VISA kétezer felhasználó megkérdezésével készült kutatása nagyon pozitív ebből a szempontból is: a válaszadók nagy többsége szívesen használja a mobilfizetést, és türelmetlenül várják, hogy a legnépszerűbb üzlethálózatokban is elérhető legyen az érintés nélküli fizetés lehetősége. A felhasználók 85%-a mindenképpen ajánlaná a kontaktus nélküli mobilfizetést barátainak és rokonainak, míg döntő többségük (90%) úgy véli, hogy a mobilfizetés megkönnyíti az életét, bár 28%-uk szerint egyelőre nincs elegendő elfogadóhely.
A felhasználók természetesen elsősorban olyan kiskereskedelmi egységekben használja szívesen a mobilfizetést, ahol a technológia nyújtotta előnyök – gyorsaság és egyszerűség – a legkézzelfoghatóbbak. Így a gyorséttermek, a benzinkutak és a szupermarketek azok a helyek, ahol a leginkább használni akarják a megkérdezettek az érintés nélküli fizetést. Ennek megfelelően nem meglepő, hogy a technológia a siető emberek között a legnépszerűbb (58%), de a sorban állók (30%) és a forgalmas helyen tömegben lévők között (26%) is favorit.
A felmérés megerősíti azokat a korábbi elképzeléseket, miszerint a technológia legfőbb előnyei:
- annak gyorsasága a készpénzzel szemben (31%)
- nem kell a kártyát kiadni a felhasználónak a kezéből (53%)
- nem kell sem készpénzt (55%), sem aprópénzt (51%) magunkkal vinnünk
- nem kell automatában pénzt felvennünk (48%).
A kutatás Mark Austin, a kontaktus nélküli divízió vezetője szerint az eredmény örömteli, ugyanakkor feladatot is jelent: az érintés nélküli fizetés minél szélesebb körben elérhetővé kell tenni, azaz az elfogadóhelyek és terminálok számát dinamikus növelni kell. Ebbe az irányba egyik legnagyobb lépés, hogy a McDonalds 1.200 brit éttermében 2011 májusától már lehet kontaktus nélkül fizetni. Emellett többek között olyan kereskedők üzletei teszik az összesen 70.000 elfogadóhelyet, mint a Subway, a Burger King, az Angliában igen népszerű Pret A Manger. Ígéretek is szép számmal vannak, így az élelmiszer és gyógyszertár lánc, a Co-op, a Wilkinson vagy éppen a Starbucks is még idén áttér a kontaktus nélküli fizetés elfogadására.
Ezen alapozó kutatást a VISA tervei szerint negyedévente friss felmérés fogja követni, így idén novemberben beszámolunk majd arról, hogy történt-e változás a felhasználók attitűdjében az új fizetési technológiákkal kapcsolatban.
Fényképek: www.vivotech.com, www.google.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése