2011. szeptember 23., péntek

A TSM szolgáltatások piaci is robbanás előtt…


Manapság naponta jelenik meg új kutatás az NFC témakörében. A Frost & Sullivan legújabb jelentése szerint az NFC piac számára nyújtott TSM szolgáltatásból származó bevétel 2015-re eléri a 330 millió Eurót. Mindez 2010 és 2015 között 74%-os éves növekedési ütemet jelent, azaz várhatóan az NFC-vel párhuzamosan a megbízható szolgáltatás menedzsmentre való igény is dinamikus növekedés előtt áll.
Az NFC-s telefonok és a különböző mobilfizetési lehetőségek forgatagában viszonylag kevés szó esik a trusted service management-ről (TSM), azaz a megbízható szolgáltatás menedzsmentről. A TSM felel a bankok és a mobilrendszerek közötti együttműködés kapcsolat biztonságáról azáltal, hogy a mobiltelefonos tranzakciók biztonságát. A TSM tehát tulajdonképpen az egész NFC ökoszisztéma biztonságáért felel, azaz a szolgáltatók, a mobiloperátorok és felhasználók közötti kulcspozíciót tölti be.

Vezető elemzőjük megítélésünk szerint tökéletesen fogta meg a lényeget, amikor úgy fogalmazott, hogy „az NFC-képes telefonok hiánya hamarosan nem lesz akadálya az NFC szolgáltatások terjedésének, sőt katalizálni fogja a folyamatok”. Mindez a fentiekből kiindulva egyben azt is jelenti, hogy a következő évek a TSM szolgáltatás terén is komoly növekedési potenciált hordoz magában. Emellett a jelentés azt is megállapítja, hogy a mobiloperátorok és a szolgáltatók közötti együttműködések növekvő intenzitása egyre nagyobb mértékben fogja igényelni a megbízható szolgáltatás menedzsmentet.
A TSM szerepe azonban nemcsak a tranzakciók biztosítására korlátozódik, hanem magába foglalja az okostelefonon futó alkalmazások életciklus menedzsmentjét és bizonyos esetekben az ún. biztonsági elem menedzsmentjét is. Várhatóan ezen szolgáltatások jelentős mértékben hozzá fognak járulni a TSM-ből származó bevételek növekedéséhez.
A TSM a rendszer szükséges eleme lesz mind a fizetési, mind pedig a közlekedési megoldások esetében, de adott esetben többek között a mobilmarketing területén is jelentős szerephez juthat. Ugyanakkor vannak még nyitott kérdések, mint hogy kié legyen a biztonsági elem, hogy hogyan fog történni a különböző érdekcsoportok közötti együttműködés, illetve hoyg milyen lesz a mobilfizetés fogadtatása a felhasználók részéről. Mindezek alapvető hatással vannak az NFC ökoszisztémára és ezáltal a TSM szolgáltatásra.
A riport összességében talán legfontosabb üzenete, hogy a TSM az NFC rendszerek kulcsszereplője, azaz az NFC szolgáltatások sikeréhez a mobilszolgáltatók, az okoskártya-gyártók, a kártyatársaságok és a pénzintézetek mellett a TSM szolgáltatókat is be kell vonni az együttműködésbe.

Fényképek: www.google.com     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése