2011. október 17., hétfő
Elindult a Google mobilpénztárcája – 2. rész
Folytatjuk a Google Wallet bemutatását.
A Google a GW bevezetésével megvárta, míg az amerikai telkoszolgáltatók között 11%-os részesedéssel rendelkező Sprint piacra dobta a Nexus S 4G készüléket, mivel egy elérhető NFC-képes mobil feltétele a szolgáltatásnak. A Google mobilpénztárcája a jövőben gyorsítani fogja az ilyen telefonok terjedését, amit bizonyít, hogy az okostelefongyártók ma már egyre-másra jelentik be az NFC-képes telefonjaikat, sőt az NFC-chippel nem rendelkező mobilok is egy speciális matricával alkalmassá tehetők arra, hogy kezelni tudják a szolgáltatást.
De hogy is néz ki egy NFC-képes mobil? Ugyan erről korábban már ejtettünk szót, de mégis idekívánkozik. A Nexus S-ben például a készülék gyártása során ültetik bele az ún. biztonsági elemet. Van azonban más lehetőség is: a biztonsági elem lehet a SIM kártyán belül is (ezt a megoldást elsősorban a mobilszolgáltatók favorizálják), de akár az SD-kártya is alkalmas a biztonsági elem tárolására. További lehetőség, hogy a „secure element” az alaplapon kap helyet még a gyártás során – szakértők a következő Blackberry-k esetében számítanak erre a megoldásra. Beszélhetünk azonban a biztonsági elem különböző megoldásairól, az mindenesetre nagyon valószínű, hogy az e feletti kontrollt a Google nem akarja kiengedni a kezéből.
hűségpontok. A rendszer mögött a Google azon célja húzódik meg, hogy a hirdetést közvetlenül összekösse magával a fizetéssel. A felhasználó vásárlási szokásainak és tartózkodási helyének ismerete lehetőséget teremt a valóban célzott, és személyre szabott ajánlatok kialakításához.
Fizetéssel való összeköttetést a GW-ben a Google feltöltőkártyája, vagy a Citi Bank MasterCard PayPass kártyája biztosítja. Ugyanakkor a Google nem ácsingózik a „kártyahasználat” tranzakciós díjaira, hanem elsősorban a hirdetések látja a bevételi lehetőséget (ahogy erről korábban is értekeztünk már), amely jelenleg is a cégóriás bevételeinek 97%-át adja. Emellett természetesen a Google Offers, a keresőmotor és az NFC aktivitás által összegyűjtött felhasználói adatok jelentik azt az előnyt, amiért megéri a Google-nek a beruházás. Összességében a Google-nak meglesz a lehetősége az olyan ún. „location-based” hirdetések alkalmazására, amely rendkívül kifinomultan tudja kezelni az adott felhasználó vásárlási attitűdjét, tartózkodási helyét, érdeklődési körét. Mindez más szereplő számára elképzelhetetlen távolságban van jelenleg.
Fényképek: www.google.com
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése